sobota 9. ledna 2016

Odkryté tajemství úspěšné cesty = cíl

Moji milí,
zdravím vás. Předem bych vám chtěla poděkovat za to, že si uděláte čas a zabloudíte na můj blog, protože minulý týden jsme dovršili 2000 návštěv. Není to ani malé číslo, ani velké číslo, ale pro mě to moc znamená. Ráda vidím, že to číslo pomalu, ale jistě stoupá. Nechci, aby můj blog lámal rekordy, aby o něm věděli všichni a aby byl "na vrcholu," jak jsem psala v minulém článku. Ale chci, aby blog měl čtenáře, věrné čtenáře, kterým mé články mohou být jakkoliv nápomocné - inspirace, vytvoření názoru, pouhá diskuze. A právě tomu se budeme věnovat v dnešním článku - vědět, co chci, je důležité!
Když víš, co chceš, cesta pro tebe nemůže být překážkou.

Vědomí o tom, co chceme, je úzce spojeno s motivací a mnohdy to může být motivace sama. Jsem si jistá, že cílevědomost je důležitá vlastnost každého úspěšného člověka (každého, kdo se úspěšně cítí). Pokud člověku bude chybět cíl, tak vlastně ani neví, kam má jít a kudy. Přitom je to tak prosté. Cíle jsou součástí každého dne, člověk si to vlastně ani neuvědomuje. Čtete si tento článek za cílem se dozvědět, co skrýval nadpis. Jdete do kuchyně s cílem, že si chcete vzít něco na jídlo či pití. Jdete na záchod s cílem, že... Však vy víte. Pokud si dokážete uvědomit tyto jednoduché (mnohdy automatické) cíle, dokážete si uvědomit i cíle složitější - přeměnu těla, úspěch ve škole, v blogování, změna životního stylu, studium... C O K O L I V .

Chodím doučovat jednoho chlapce, kterému hrozí pětka z matematiky. Co si budeme povídat, je to prostě kluk v pubertě, který by dělal všechno raději, než počítal příklady. Mluvila jsem s ním, dlouho. O tom, že musí vědět, co chce, a že musí chtít. Snažila jsem mu dát určitou motivaci, určitou chuť do toho učení, a myslím, že to opravdu k něčemu bylo. Člověk musí být psychologem i bez odborné klasifikace :) On ví, že chce nepropadnout, že to chce zvládnout a taky ví, že na to má. Ví, kam má jít, proto jeho cesta bude vést po pláži příjemného moře (někdy mu možná foukne nějaké to zrnko písku do očí), ne skrze hory s extrémními podmínkami. A je mi ctí, že mu můžu pomoci, že na tom mám také podíl a věřím, že to prostě zvládneme...

CO DĚLAT, KDYŽ NEVÍM, CO CHCI?
1) Uvědom si, co nechceš.
2) Sepiš si své požadavky.
3) Hledej inspiraci, všude, kde se dá.
4) Dělej vše pro to, aby sis je splnil.
5) Požadavky si postupně se splněním odškrtávej - uvidíš, jak tvé cíle budou rychle mizet! 

Pro mě samotnou je motivace momentálně velice potřebná, protože jsem se rozhodla změnit od základů můj životní styl s cílem zhubnout a cítit se prostě dobře. Vám, milí čtenáři, přeji, aby vaše cesta za vysněným cílem byla úspěšná. Ne, nebude to jednoduché, bude to stát mnoho úsilí. Ale VY to zvládnete. A já taky!

Jaký máte cíl? Do jakého cíle se vám podařilo dorazit? Jaký to byl pro vás pocit? Potřebujete motivaci? Co vás motivuje? Máte cokoliv k tématu? Napište to! Pojďte se motivovat navzájem v komentářích!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! Pamatuj, že názor je snad ta největší svoboda, co člověk má :)