středa 28. října 2015

Youtube? Jako divák ano, jako součást ne!

Zdravím vás, moji milí, v tomhle dalším začínajícím letním dni. Jelikož mám za sebou náročný (pro má ramena spálený) víkend, dnešní den jsem se rozhodla, že budu odpočívat spolu s blogem... Tento článek jsem se sice rozhodla napsat impulsivně, ale o jeho tématiku se zajímám už strašně dlouho. Možná, že byste toto téma ode mě nečekali, ale ano, je to YouTube, jeho česká scéna apod. Pojďme na to!
Přátelé, co mě znají už dlouho, vědí, že ráda mám věci zdokumentované, ať už prostřednictvím fotek nebo videí. Fotky jsou samozřejmost, videa méně častá, ale neméně oblíbená. Mám potřebu sdělovat své názory a jsem ráda za lidi, kteří to mají stejně a kteří se nebojí říct, co si myslí. A YouTube považují jako nějaký prostředek, který pomáhá lidem sdělovat své názory, poznatky, zážitky. Považuji to za jeho hlavní funkci, možná, že vy to vnímáte jinak. Jen tak pro zajímavost, první video na YouTube bylo také čistě sdělovací, a to sdělování názoru a komentování slonů v Zoo.Video na server nahrál jeden z jeho zakladatelů Jawed Karim. První video na YouTube najdete zde.

Byla doba, kdy jsem přemýšlela o tom, že si založím kanál na YouTube a kdy jsem byla rozhodnutá pro to začít něco dělat. Ale zastavila mě myšlenka, že dříve, než bych se stala její součástí, bych naši scénu měla více prozkoumat. Neznamená to, abych poznala co nejvíce youtuberů, ale chtěla jsem zkrátka vysondovat jakousi atmosféru celé scény, její koloběh a trošku ji pochopit okem diváka. A na co jsem přišla?

Začala jsem číst více diskuze, vnímat názory jak youtuberů, tak i obyčejných diváků. Tak nějak jsem došla na ten názor, že kdo se nedrží trendů, má mnohem menší úspěšnost, než průpaloví tvůrci s průpalovými videi a s průpalovými názory. Prostě průpal. A to se mi nelíbí, stačí mi, když v takovém reálném světě žiji, nechci žít ještě ve virtuálním světě, který ty hodnoty má postavené stejně (možná hůře?).

Další věcí, která mě od rozhodnutí stát se součástí české sféry odradila, je závist. Nebudu a nechci jmenovat konkrétně, ale mám takový dojem i z beauty vlogerek, i z vlogerů, letsplayerů i ze strany obyčejných diváků. Z některých diskuzí a videí to na mě tak působilo. Závidí se počet odběrů, závidí se případné "jůtůbmany," závidí se úspěch, závidí se to, že někdo je zkrátka a dobře oblíbený...
" Závist je, když neradi vidíme, že slunce svítí i jiným lidem."

Youtube akce, které se chtějí zavděčit jak tvůrcům, tak i divákům. Přijde mi, že youtubeři nechápou pohledy diváků a diváci nechápou pohledy youtuberů. To vyvrcholilo aktuální akcí Utubering, který z tohoto hlediska beru jako jedno velké nedorozumění. 

Za ten skoro čtvrtrok, co jsem malá kapka v moři blogerů, jsem poznala, že na internetu existuje jakási komunita, kde je to zkrátka v klidu. Podporujeme se navzájem, hodnotíme se, pomáháme si. Najdou se i výjimky, ale ty jsou všude. Třeba jsem strašně vděčná za to, že mě nějaká blogerka upozornila na špatnou barvu písma nadpisů, která byla poněkud křiklavá. Barvy jsem trošku zjemnila a uznávám za pravdu, že to bylo potřeba. Hned blog dostal jiný nádech, lepší. Myslím, že si dokážeme dát najevo rozumnou kritiku, kterou považuji za důležitou. Jsem tu ráda a konečně se cítím, že jsem někam zapadla. Blog mi dává možnost dělat to, co mě baví a naplňuje mě. Tudíž můj youtube kanál a natáčení videí teď považuji za zbytečné, protože sféra blogů mi přijde více uvolněná,... 

Je to můj pohled, možná bych jej změnila, kdybych se součástí YouTubu stala. Otázkou je, jestli bych jej změnila k lepšímu, horšímu, nebo bych se přesvědčila o mém momentálním názoru...? Ocenila bych, kdybyste tento článek brali tak, jak a s jakým účelem byl napsán, nikoli tak, že na někoho útočím, že si dovoluji komentovat něco, čeho jsem nikdy součástí nebyla. Youtube účet samozřejmě mám, protože mi usnadňuje přístup k celému serveru, ale vlogerka ani nic podobného ze mě asi nikdy nebude. Tímto bych chtěla poděkovat všem blogerům i čtenářům, co si občas přečtou moje články, co se vyjádří a co se nebojí říci svůj názor. Děkuji  


A co vy? Jak vnímáte českou YouTube scénu vy? Chcete se stát její součástí? Máte něco k tématu? (Ne)souhlasíte se mnou? Napište to!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! Pamatuj, že názor je snad ta největší svoboda, co člověk má :)