středa 2. prosince 2015

Hudba - záležitost srdcová

Moji milí, zdravím vás.
Zdá se vám, že je dnešek normálním dnem? Já jsem takový pocit měla také. Do teď. Dnešní den se zapsal do historie mého života velkým tučným a podtrženým písmem. Hudba nám pomáhá relaxovat, soustředit se, procítit své emoce, oživit vzpomínky, dává nám tempo do běhu, dává nám prostor pro fantazii. Ale také může upevňovat vztahy mezi lidmi. S tou nejlepší kamarádkou zbožňujeme kapelu, která šla vždy proti proudu a která je zkrátka jiná. V dobách, kdy nad naším státem mělo vládu kladivo se srpem, si tato kapela nelámala hlavu s přísností režimu a dávala najevo svůj názor, mnohdy kontroverzní. Navíc její název je hezkým dívčím jménem. LUCIE - NOCI UPIJE. A noc 24.6.2016 bude tedy dost upitá! Kapela se po několika letech vrací na naše pódia a nám se tak plní jeden velký sen.
Víte, článek o hudbě jsem chtěla psát už dost dlouho, ale nikdy jsem neměla to správné rozpoložení, prostě jsem nebyla naladěná na tu správnou vlnu. Teď je ta nejlepší příležitost a momentálně jste jediní, s kým tuto radost mohu sdílet. Hudba je pro mě něco jako motor v autě. Je to neomezený svět fantazie, mnohdy spojení melodií a slov, které vás dostává do naprosto jiné dimenze. To se děje jedině, pokud hudbu vážně posloucháte, nikoliv jen slyšíte. V dnešní době totiž "hudbu" (nebo spíše seskupení několika tónů a slov) slyšíte všude. 

Ovšem cestu k dobré hudbě si musíte najít sami. Co je to dobrá hudba? Nic víc, než relativní pojem. Dobrá hudba je zkrátka ta, co s vámi "něco udělá." Pro mě je dobrou hudbou Lucie a jiné projekty Davida Kollera. Dobrá je proto, že má myšlenku a šmrnc, že má poselství. Co je dobrou hudbou pro vás?

Ve mně je tolik pocitů, chce se mi křičet, chci se smát a nejraději bych přetočila čas na červen 2016. Ani nevím, jestli jsem tímto článkem něco řekla, ale mně psaní pomohlo ze sebe ten obrovský souhrn emocí alespoň utišit. Co a proč posloucháte vy? Co pro vás znamená hudba? Znáte Lucii? Máte cokoliv k tématu? Napište to!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! Pamatuj, že názor je snad ta největší svoboda, co člověk má :)