čtvrtek 26. listopadu 2015

Vyhodnocení dotazníku "Sex a vztahy" - 1. část

Moji milí, zdravím vás.
Víte, už delší dobu jsem přemýšlela, že vyhodnocování dotazníků budu dělat jinak. Když jsem se dívala na čísla, tak nejméně atraktivní články pro vás byly ty vyhodnocovací, a já jsem tápala nad tím, proč. Myslím, že už jsem tomu přišla na kloub - jsou dlouhé a prosté. Pokračování v takovém stylu vyhodnocování mi přišlo neefektivní, protože mi (paradoxně) zabere nejvíce času a úsilí. Proto si právě teď čtete kus něčeho naprosto nového. Ano, "kus," protože celé vyhodnocení rozdělím do několika částí. Každá otázka tak bude mít dostatečně prostoru, vám se to bude lépe číst (což je hlavní důvod této změny) a pro mě to bude o něco pohodlnější. Určitě mi napište do komentářů, jestli je pro vás tato změna lepší změnou :)

Dostáváme se k samotnému tématu - sex a vztahy. Možná se ptáte, proč jsem zvolila zrovna tohle téma. I přesto, že naše společnost se může zdát nadprůměrně vyspělou v této oblasti, někteří sex řadí i nadále do tabu témat. Mně osobně je to i líto, protože sex je součástí života jako takového úplně stejně potřebnou, jako jsou ty ostatní. Bez něj bychom tu prostě a zkrátka nebyli a vy byste si nemohli přečíst ani tento článek... Pojďme postupně odkrývat tvář tohoto dotazníku!


1. otázka: Co si představíte pod slovem "sex" ?
Pro mě je sex jedním z nejsilnějších spojení dvou lidí. Sex vnímám jako obrovskou vášeň a intimní tajemství mnoha podob. A v neposlední řadě taky musím říct, že pro vztah je velice důležitý. Ano, záleží na tom, jak si to nastavíte a jaké si stanovíte priority - sex pro mě rozhodně není na prvním místě, ale je v předních příčkách. Je kořením lásky... Anebo láska je kořením sexu? O tom až později :)
Dále jste uváděli: 
  • Něco jako fyzická láska
  • Jak kdy, jak s kým
  • Fyzický akt bez nutnosti dosáhnout uspokojení
  • Přenos genetické informace, rozmnožování
  • Štěstí, radost, relax, uvolnění, blízký vztah s člověkem, který nemusí vždy znamenat lásku
2. otázka: Co si myslíte o sexu před svatbou?
Sex před svatbou může být pro někoho pohoršující a odporující morálním hodnotám. Právě morální hodnoty má každý člověk stanovené jinak a ne vždy jsou jaksi přijatelné. Dle mého názoru by sex měl být naprosto normální součástí ještě nemanželského vztahu. Jak už jsem psala výše, sex je důležitou součástí vztahu - a pokud byste vážně čekali až do svatby, mohlo by se stát, že tato důležitá složka pro vás nebude vyhovující. To je jako byste si v obchodě koupili krabici, ve které nevíte, co je. Zaplatíte ji a doma ji rozbalíte. Je to buď a nebo. Buď v ní najdete poklad, nebo nasypané piliny. A když by jste našli "nebo," nemuselo by to být dobré znamení. Ale upřímně si myslím, že lidé, kteří vážně čekají až do svatby, sex neberou jako důležitou součást vztahu, a proto by jim piliny v krabici ani vadit nemusely :)
"Lidská sexualita funguje na principu "zámku a klíče" - před svatbou nevyzkoušet, zda klíč do zámku pasuje mi přijde jako pošetilá hloupost - člověk pak může být pěkně zklamaný. Jinak souhlasím i s předchozím názorem "Sex před svatbou by měl být naprosto normální"
"Sex až po svatbě. Ale když to někdo dělá před svatbou tak to není hřích. Jenom okrádá sám sebe."
"Vzhledem k tomu, že ČR nemá legalizované gay svatby...bych se asi načekal."
Moji milí, to by bylo pro první část vše. Pevně doufám, že tato změna byla k lepšímu. Obzvláště teď je pro mě důležitá zpětná vazba, proto vás prosím, napište mi, jestli vám tento styl vyhodnocování sedí lépe. A vůbec napište cokoliv, co máte k tématu. Co preferujete vy, s čím souhlasíte a jaký názor je pro vás nepřijatelný? Těším se na vás v další části vyhodnocení a přeji krásný večer :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! Pamatuj, že názor je snad ta největší svoboda, co člověk má :)