středa 28. října 2015

Názor na českou sféru blogů

Zdravím vás, moji milí. Před chvílí jsem se vrátila z "rychlochůzování," kdy jsem se definitivně rozhodla napsat tento článek. Možná, že tím někoho z vás nepotěším, zejména bloggery, jelikož se jedná poněkud o kontrovérzní téma. Dnes se chci bavit o o české sféře bloggerů. Na naši sféru mám vyhrazený názor, který vám chci představit v tomhle článku...

Obrovskou výhodou dneška je jednoduchost v založení blogu. Prakticky stačí pár kliknutí, vyplnění údajů a vymyšlení názvu. Po splnění uvedených kroků už existuje jakýsi odkaz, pod kterým vás kdokoliv kdekoliv najde. Tak máte základ, na kterém můžete stavět a budovat si svůj svět, ve kterém se fantazií meze nekladou. Podle mě by blog měl být jakýmsi odrazem autora, něco jako zrcadlo. Tímto se dostáváme ke věci, které si na blozích všímám a z které nejsem vůbec nadšená.
Jak už jsem uvedla, blog by měl být odrazem autora. Proto mě mrzí, když čtu nějaký článek, který to v sobě prostě nemá. Nevím, jak jinak to mám říct, prostě nemá šmrnc. Nemá nic, co by mě donutilo ten článek třeba číst dále. Jedná se zejména o recenze... Někdo vzal obyčejný balzám na rty, udělal mu kulatý tvar a dal mu pozdější legendární jméno "EOS," což byl absolutní boom v kosmetice, který se projevil i u bloggerek. Recenze typu "Tento blzám je boží, nádherně voní a koupila jsem ho ve slevě" mě doženou k myšlenkám, proč. Proč tohle vůbec někdo píše, když článek neřekne nic víc, co o produktu všichni veřejně vědí. To stejné u recenzí knih. "Jamie je bůh, je prostě dokonalej a už se těším na další díl." Řekne vám tento typ recenze něco o knize? Uděláte si po přečtení této recenze obrázek o knize a půjdete si ji koupit?...

Už výše jsem narazila na beauty blogy. Tohle je oblast, která je snad nejrozšířenější a která zabírá největší zlomek čtenářů a je mi z toho trošku smutno. Promiňte, ale podle mě není nic těžkého na tom koupit si pleťovou vodu, opsat její složení, nafotit ji ze všech stran a napsat pár dojmů. O to více si vážím těch bloggerek, které i něco tak obyčejného, jako je pleťová voda, dokáží popsat, dokáží vám říci jejich dojmy a zkušenosti, dokáží vám předat svou zkušenost a dají vám možnost si třeba udělat svůj vlastní názor. Ovšem, tyto opravdové beauty bloggerky tvoří maličký zlomek... 

S beauty blogy se nám prostě rozrthl pytel...
Další věc, která mě fakt štve, je jakási nedoceněnost. Pokud někdo blogy sledujete alespoň trošku podrobně, určitě jste si toho všimli. Nacházím blogy, kterých není zrovna málo, které by si zasloužily větší pozornost. Mrzí mě, když narazím na článek, ze kterého jde cítit osobitost, ze kterého na vás dýchají ty hodiny tvoření, to úsilí, které blogger musel vydat při psaní a článek je bez ohlasu. Tak se alespoň ozvu já a napíšu svůj názor, článek třeba ohodnotím a věřím, že to autorovi udělá alespoň trošku radost.

Neméně důležitou součástí blogu je pravopis. Ať chceme nebo ne, jsme Češi mluvící češtinou, ke které se váží někdy i složitá pravidla. Naprosto chápu, že někdo tato pravidla může ovládat více, někdo méně, že se někdo třeba přepíše. Vždyť jsme jen lidé. Ale když narazíte na blog, kde je hrubek více, než-li hvězd na obloze, je vám z toho trošku ouzko. To stejné velká písmena, která jsou nedělitelnou podmínkou pro správný styl psaní. Článek bez chyb nabere hned jiných, větších, rozměrů. A to nejmenší, co pro to můžeme udělat, je články po sobě kontrolovat! :) Možná, že to bude znít přehnaně, ale časté pravopisné chyby vnímám jako prznění jinak nádherného českého jazyka.


Mít blog je jednoduché, mít dobrý blog je těžší. Využijte toho, že vlastníte jeden z miliardy odkazů na internetu a naložte s tím nejlépe, jak umíte. S blogem máte neomezené možnosti a byla by škoda jich nevyužít. Kašlete na to, co u blogů vede, co čtenáři číst chtějí. Pište to, co chcete psát, čtenáře si to vždy najde. Jak už jsem naznačila, kvalita blogu se nepoznává podle počtu pravidelných čtenářů... A vy, co cítíte, že jsem o vás psala v nedobrém slova smyslu, není nic jednoduššího než to zlepšit. Než začít od znovu a zapracovat na tom, co máte. Určitě je vám jasné, že jsem nikoho nechtěla urazit. Jen vyjadřuji a obhajuji svůj názor... Ještě bych vás chtěla poprosit, nebuďte slepí a vnímejte tu rozmanitost, co vám české blogy nabízejí. Myslete na to, že pro autora je důležitá zpětná vazba. Jakákoliv. Co si myslíte vy? Jak vnímáte českou bloggerskou sféru vy? Napište to!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! Pamatuj, že názor je snad ta největší svoboda, co člověk má :)