středa 28. října 2015

Psaní má jediný význam. Hluboký

Zdravím vás, moji milí, opět a zas. Prožívám poklidné samotné odpoledne před náročným víkendem a něco vevnitř mi řeklo, že by bylo dobré si přečíst to, co jsem napsala už dříve. Když píšu dříve, myslím tím dobu, kdy nebyla žádná Baauuu, kdy nebyl žádný blog, kdy jsem nebyla šťastná. Myslím tím dobu, která pro mě byla těžkou cestou a kterou mám (naštěstí) za sebou. Znovu si uvědomuji, jak moc je pro mě psaní důležité.

Potřebu psát chápe strašně málo lidí v mém okolí. Nebo spíše takhle... Nevidí v tom hlubší význam. Psaní ale jiný význam než hluboký nemá. Alespoň pro mě. Je to zvláštní pocit, číst si něco, co jsem napsala před dlouhou dobou. Umíme zachovat vzpomínky na fotkách, ve videích, v obrázcích. Díky psaní si zachovávám i nějaký cit, citovou vzpomínku. Vždycky, když si čtu staré texty, začnu se cítit asi tak podobně, jak jsem se cítila v momentu při jejich psaní. Je to strašně zvláštní a nesmírně moc něčemu děkuju, že mám tuhle schopnost.
"I wanted write and I wrote"
Jednou jsem se cítila tak strašně mizerně, že jsem se rozhodla napsat jakýsi dopis na rozloučenou. Ano, opravdu jsem to udělala. Dostala jsem se do stavu deprese a rekapitulace tehdy necelých 15 let života. Moje tělo sedělo před počítačem, ale můj mozek byl někde daleko v minulosti a vzpomínal, děkoval a vyčítal. Teď, když si ten dopis čtu, naskakuje mi husí kůže, a to vážně...

A jsem strašně ráda, že jsem si našla jakousi cestu, jak se v psaní rozvíjet, jak dávat najevo svoje názory a myšlenky, jak se spojit s okolním světem i jinak, než osobně. I když můj blog nepatří mezi ty "prvoligové," já ho s oblibou nazývám "amatérsky amatérský," nějakým způsobem mě naplňuje. Moc mě těší to, že lidé v mém okolí na něho reagují, většinou pozitivně. Dělám to pro sebe. A taky pro ty, co je to zkrátka číst baví. Ani nevíte, jak moc mě hřeje, když se dozvím, že díky mému článku o tom, že se nemáme stydět, se lidé (alespoň na chvíli) přestali za své zlozvyky stydět. Jak moc mě těší, že jsem vás dovedla na nové myšlenky a poznatky. Dělám to pro vás...


Vidíte ve psaní hlubší význam? Chápete to? Přemýšleli jste někdy o své minulosti? Napište to!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! Pamatuj, že názor je snad ta největší svoboda, co člověk má :)